start en tråd Pil

Undertekst på en film?

forum » ordet er frit
skrevet 30/8 2009

Hey folkens :-)
Nogle som har en guide til hvordan man sætter undertekster på en film? Har kigget meget på Google, og jeg synes ikke de guides som er der, er så gode - og så er der noget af det jeg ikke helt forstår af det, så helst en dansk guide - ellers hvis i kan forklare det med jeres egne ord vil det være dejligt :)

Håber på hjælp, helst hurtigt :-)

Mvh.
Daniel.

faglært
513 indlæg

Svar
Sendt post.

skrevet 30/8 2009
giddens
92 indlæg
Skal den ses på computeren eller brændes ned?

skrevet 30/8 2009
007
97 indlæg
#2 Brændes ned :)

skrevet 30/8 2009
faglært
513 indlæg
convertxtodvd

skrevet 30/8 2009
007
97 indlæg
Hmm "Jacob" skrev det her i en privat besked:

Du har en film?

Vi tager udgangspunkt i Sex Drive.

1. Du laver en mappe med navnet: "Sex Drive"

2. I den mappe får du overført din film til.

3. Finder en undertekst der passer på www.subscene.com

4. Du lægger underteksterne i den samme mappe som filmen og kalder den det samme. Fx.

Video: "Sex Drive.avi"

Undertekst: "Sex Drive.srt"

5. Du åbner filmen, finder ud af om underteksterne passer ellers må du jo finde nogle andre, der plejer næsten altid at være en der passer.

6. Nyd filmen!

Men nogle som kender et program, så man kan komme til at brænde det over? og om underteksternee så kommer med hvis man bare smider film-filen og underteksts-filen ind i programmet??

skrevet 31/8 2009
faglært
513 indlæg
Hvis du skal gøre sådan som det står, skal du se dem på computeren, og der skal du have programmet vobsub hvis du ser filmen i Windows Media Player, VLC ligger selv undertekster på hvis de har samme navn.

Hvis du skal brænde en dvd ned skal du bruge convertxtodvd, det synes jeg fungere fint, der vælger du en undertekst fil, og en video fil og den "smelter" dem så sammen og brænder det ned.

skrevet 31/8 2009
007
97 indlæg
#6 Tusind tak for det :D!

skrevet 31/8 2009
faglært
513 indlæg

Besvar

For at kunne besvare tråde og andet godt, skal du
have en bruger. En sådan kan oprettes på vores forside.