start en tråd Pil

Links

forum » saforum: forslag
skrevet 15/6 2009

Er det sådan, at der er mulighed for at lave et link til andet end en bruger allerede? Ellers synes jeg da, at det er vigtigt at få det til at virke.
Desuden ville det mest optimale vel nok være et autoresolve links, så man bare can paste en URL ind uden at skulle til at lave det til et link selv, og hvis det allerede er muligt at lave links i indlæg, så vil jeg da anbefale autoresolve meget.
Hvis du bevidst har valgt ikke at lade folk linke til hvad de vil pga. SEO, så kan du vel altid få siden til at sætte nofollows op, for jeg synes nu alligevel at det er meget praktisk at kunne klikke direkte videre til f.eks. et download link til et eller andet gratisprogram, nogen ledte efter, eller det der blogindlæg man lige havde lavet.

Desuden har jeg opdaget at man kun kan oplyse én hjemmeside på sin profil. Ville det ikke være mere logisk at kunne have flere, eftersom det virker til at en stor del af brugerbasen her har en tendens til at have flere projekter kørende?

Rak endeligt mine forslag ned, hvis de er dårlige. Ellers vil jeg opfatte det som om i kan lide dem, eller blot ignorerer dem. :)

spirende vip
112 indlæg

Svar
nofollows - forklar, tik-tak-taksa :)

skrevet 15/6 2009
spirende vip
127 indlæg
Sander, rigtig godt forslag, jeg er fuldkommen enig!

nofollows - forklar, tik-tak-taksa :)
Emil

Værsgo', en god forklaring :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Nofollow

skrevet 15/6 2009
faglært
513 indlæg
Hvad er fordelen ved at sætte no-follow på links?

Umiddelbart ser jeg det da som en fordel at kunne linke til ens egen hjemmeside da det SEO mæssigt er bedre for de individuelle personer som dermed skriver flere indlæg. Men jeg tror nok også det vil give mere liv til forummet :-)

skrevet 15/6 2009
patmobil
2 indlæg
Ang det med links bliver til links automatisk kan det gøres meget simpelt, ved simpelthen at køre teksten igennem dette, før det smides ind i databasen.

$tekst = preg_replace("[[[:alpha:]]+://[^<>- ;[:space:]]+[[:alnum:]/]]", "<a href="\0" target="_blank">\0</a>", $tekst);

Så bliver den simpelthen lavet til et link.

skrevet 15/6 2009
wannabe
11 indlæg
#4 så simpelt syntes jeg nu ikke det er ;)

jeg bruger altid .htaccess ;). Med Rewrite url on

skrevet 15/6 2009
karsten 69
95 indlæg
#4 eeeeeeeller når det udskrives fra databasen - der er sikkert nogle kloge mennesker der ved hvad der fungere bedst i længden :-)

#5 Hm, kan man bruge .htaccess til at lave automatiske links oO ?

skrevet 15/6 2009
spirende vip
127 indlæg
På hvilken måde mener du ;)?

Jeg ved bare at når man gør det bliver alle links med fx. http://saforum.dk/?section=forum&page=thread&id=213

bliver til http://saforum.dk/forum/thread/213. od der skal kun en linje til at den gør det med alle forum linksne ;)

skrevet 15/6 2009
karsten 69
95 indlæg
#7 så vidt jeg ved, handler denne tråd ikke om url rewriting?

skrevet 15/6 2009
spirende vip
127 indlæg
#8 Og så tror jeg, jeg kom forkert ind ;)

Min fejl. læste sku forkert gutter, det må i undskylde..

skrevet 15/6 2009
karsten 69
95 indlæg
#3 Mange sider, som accepterer bruger-genereret indhold vil bruge nofollow på alle links lavet af brugere af to mulige grunde:

Første grund er, at hvis de ikke gør, kan de risikere at blive udsat for spam-angreb, hvor spammerne ligger links til deres sider overalt hvor det er muligt for at dræne siden fra PageRank votes og få deres egen side op ad googles rangliste.

En anden grund er, at siderne oftest har et ønske om selv at beholde deres pagerank votes. Hvis man sætter nofollow på alle eksterne links, men lader interne links være, vil man dele sine PageRank votes ud til sine egne sider og derved opnå højere PageRank. Det gør f.eks. alle de store sider med meget høj pagerank - simpelthen fordi det er den eneste måde, de kan opnå så høj pagerank.

Det sidste bliver oftest anset som nærrigt, og kan betyde at visse brugere vælger ens side fra, hvilket er grunden til at nogle sider og blogs nu reklamerer med at deres eksterne links ikke er nofollow.

(Ja: Dette er relevant eftersom jeg nævnte nofollow i trådens oplæg, selvom det passer bedre ind i en tråd om SEO. Folk skal være velkommen til at kopiere det ind i en tråd om SEO, hvis de finder det relevant og uden for mange stavefejl.)

skrevet 16/6 2009
spirende vip
112 indlæg

Besvar

For at kunne besvare tråde og andet godt, skal du
have en bruger. En sådan kan oprettes på vores forside.