start en tråd Pil

Tager IP og evt. sender til E-mail?

forum » andet
skrevet 19/7 2009

Hey folkens :-)

Jeg står og mangler et script som tager den besøgendes IP adresse og smider den ind i en mysql database og udskriver (evt. på en anden side som kun jeg har adgang til, IP-adgang eller lign.) eller også at scriptet mailer mig hver gang en ny har besøgt siden med IP adressen :)

Mvh. Daniel - På forhånd tak..

faglært
513 indlæg

Svar
Jeg vil gerne lave det til dig for 60 kroner? Du kan evt. skrive på mail eller msn: emil@hyldeborg.dk

skrevet 19/7 2009
spirende vip
127 indlæg
#1 Keep dreaming.

skrevet 19/7 2009
faglært
513 indlæg
Vil du have det lavet gratis eller hvad?

skrevet 19/7 2009
spirende vip
127 indlæg
#3 Jeg har ikke skrevet noget om penge her, og desuden kræver du penge for alt - selvom det er en tre linjers kode...

Jeg har skam bare bedt om hjælp, så hvis du ikke vil hjælpe mig venligst stop med at skrive i denne debat.

skrevet 19/7 2009
faglært
513 indlæg
Jeg vil da gerne hjælpe dig? Jeg vil bare gerne have noget for det? Og det er altså ikke en tre linjers kode :b

Og du skriver du vil have hjælp? Det er for det meste en model på, hvordan det kan bygges. Det har du allerede. Så hvorfor koder du det ikke bare? Hjælp kan også være assistance til et script man har lavet, men som ikke virker. Så kan man spørge på forummet og måske få hjælp til at få skidtet til at virke. saForum er jo ikke en gavebod :-)

skrevet 19/7 2009
spirende vip
127 indlæg
Jeg vil da gerne hjælpe dig? Jeg vil bare gerne have noget for det? Og det er altså ikke en tre linjers kode :b

Og du skriver du vil have hjælp? Det er for det meste en model på, hvordan det kan bygges. Det har du allerede. Så hvorfor koder du det ikke bare? Hjælp kan også være assistance til et script man har lavet, men som ikke virker. Så kan man spørge på forummet og måske få hjælp til at få skidtet til at virke. saForum er jo ikke en gavebod :-)

Du misforstod vidst det jeg skrev, jeg skrev; Du ville have penge for alt, også selvom det bare er en 3-linjers kode, jeg ved skam godt det der ikke er en 3-linjers kode..

Jeg vil gerne have lidt at starte på, er helt blank på det der område, så ja - det er derfor..

skrevet 19/7 2009
faglært
513 indlæg
Okay - For starters ->

Opret en tabel - Opret noget kode som sender en til tabellen: brug mysql_query(); efter det brug mail();

alt det du skal bruge finder du på php.net

skrevet 19/7 2009
wannabe
23 indlæg
$_SERVER['REMOTE_ADDR'];

og så det som wonderkid skriver, php.net

skrevet 19/7 2009
007
113 indlæg
wonderkid why oprette en tabel hvor den opretter ip'erne i;)?

han vil ha det sendt til en email, så er det vel en form for "database" :)?

MrDanielson,

<?php

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

mail("dinEMAIL@SOMETIHING.COM","Besøgede på siden!","Du har fået en besøgende,nIp adressen $ip har lige tjekket din hjemmeside ud!","from:randomnavn@dinside.dk");

det vil da virke? hvis ikke, ret mig og jeg lige prøver osv. ;)

skrevet 19/7 2009
faglært
241 indlæg
fordi hvis scriptet skal gøres som MrDanielson vil ha det, så skal det også udskrives på en side kun han kan se :)

skrevet 19/7 2009
007
113 indlæg
#9 Ahh på den måde, tak for det :D

skrevet 19/7 2009
faglært
513 indlæg

Og så en lille "udvidelse", så den også skriver det i databasen:

<?php

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

mail("dinEMAIL@SOMETIHING.COM","Besøgede på siden!","Du har fået en besøgende,nIp adressen $ip har lige tjekket din hjemmeside ud!","from:randomnavn@dinside.dk");

mysql_query("INSERT INTO `dinTabel` (`ip`) VALUES ('".$ip."')");

Så har du evt en tabel, som her hedder dinTabel, hvor du har evt. et "id" felt og "ip" felt - så husk lige auto-increasement på ip, og lave den primær.

skrevet 19/7 2009
spirende vip
44 indlæg
Rettelse: auto-increasement på id, og lave den primær. - ikke ip. Min fejl.

skrevet 19/7 2009
spirende vip
44 indlæg
11#,

Det var så lidt, så kan du jo bare lave videre, dog var dette jeg lavede jo faktisk meget nemt, dog det danni skrev og gik ind på phpartikler.dk og biksede det sammen, hver gang man har et problem kik der og brug hovedet, så finder du en måde :)

skrevet 19/7 2009
faglært
241 indlæg

Besvar

For at kunne besvare tråde og andet godt, skal du
have en bruger. En sådan kan oprettes på vores forside.