start en tråd Pil

Nyeste blogpost på MSN?

forum » ordet er frit
skrevet 14/6 2009

Hej folkens :D

Jeg tænkte på, om det er muligt at få sin nyeste blogpost under sit msn navn (linjen under), ligesom man kan få sine blogposter ind på Twitter, Facebook, o.lign. automatisk :)

På forhånd tak,

Daniel.

faglært
513 indlæg

Svar
NB: Jeg benytter Wordpress.

skrevet 15/6 2009
faglært
513 indlæg
Det er muligt, hvis du ved hvordan man udvikler API's til messenger.

Jeg kan desværre ikke, men spørg google-tan. Kunne forestille mig at en hærdet google-surfer ville kunne finde noget med nøgleordene messenger API developement eller evt. synonymer.

skrevet 15/6 2009
spirende vip
112 indlæg
#2 Ja okay, det vil jeg da prøve at kigge på :)

Tak for det :)

skrevet 15/6 2009
faglært
513 indlæg
Hvis det er sådan, at du når så langt at kunne kode lidt API's til messengeren, så kan du jo sætte en webservice op på din wordpress blog, som kan sladre til din messenger API, når du blogger.

Det har jeg lidt forstand på, desværre kan jeg kun i .NET som skal køres på en windows-server og derfor ikke kan være sammen med php'en i wordpress. Men der burde være nogen at finde, som kan lave webservices i php, med alle de php-enthusiaster der fiser omkring herinde.

Jeg kan forestille mig, at det let kan blive lidt at et arbejde at sætte sig ind i API-programmering, hvis man ikke i forvejen ved noget om programmeringssprog til desktop applications, så hvis du ikke allerede gør det, så skal du nok have lidt flere ting, du vil kunne gøre i messenger, før det kan betale sig. ;)

skrevet 15/6 2009
spirende vip
112 indlæg
#4 Ja okay, tak for det, endnu en gang :)

Ved ikke om jeg har læst korrekt eller forkert, men har jeg forstået det sådan, at man skal bruge en server, for at den kan sende det videre til MSN?

skrevet 15/6 2009
faglært
513 indlæg
Hvordan foregår det der blogpost på msn?

skrevet 15/6 2009
teodor
210 indlæg
#6 Jeg havde forestillet mig at man skrev et blogindlæg (evt. på wordpress), og så på en eller anden måde blev det sendt til ens msn bruger (eller live account, evt.), efter noget tid så skulle man gerne hedde noget lign på linjen under ens navn på MSN : "Nyeste blogpost: lalalala - link: www.dinside.dk/blogpost?id=1" - eller noget lign :)

skrevet 16/6 2009
faglært
513 indlæg
Kunne være fedt nok hvis man kunne lave det :)

skrevet 16/6 2009
teodor
210 indlæg
Du skal bruge en server til at have en webservice, men du har jo allerede en server, hvis du har en blog, og hvis du ikke har adgang til den - såfremt din blog f.eks. ligger som et subdomain under wordpress.com og altså på deres server - kan du vel altid lave kode i din API, som går ind og læser f.eks. en RSS feed af din blog og derfra får titlen hevet ud.

skrevet 16/6 2009
spirende vip
112 indlæg
#8: Hehe, rigtig meget :D

#9: Ja okay - jeg tænkte på at have min EGEN server, men nu du siger det, behøver jeg jo egentlig ikke at sætte en op selv for det. Jeg har skam mit eget domæne, så min blog ligger på mit domæne :)

skrevet 16/6 2009
faglært
513 indlæg

Besvar

For at kunne besvare tråde og andet godt, skal du
have en bruger. En sådan kan oprettes på vores forside.