start en tråd Pil

Program til design, grafik og opsætning

forum » webdesign
skrevet 14/6 2009

Hvilket program bruger I til at designe, lave grafik og opsætte sider (layout-mæssigt)? Er det Illustrator, Flash, Photoshop eller måske InDesign? Nogle bruger måske bare Paint?

Glæder mig til at høre Jeres svar!

udviklingschef
144 indlæg

Svar
Personligt bruger jeg Photoshop til layout delen.

Opsætningen af mine sider foregår i TextMate, som jeg ser som et rigtig godt kodeprogram til Mac computere...

skrevet 14/6 2009
spirende vip
88 indlæg
Grafik, webdesign og hvad der ellers er forgår i Photoshop, ellers logoer, ikoner og lignende laves i Illustrator. :-) Når jeg koder bruger jeg inType, en klon af Macprogrammet TextMate. ;-)

skrevet 14/6 2009
007
209 indlæg
Photoshop til at lave webdesign,logo osv. jah alt grafik :P, forstår mig ikke på Illustrator, alt for inviklet :P.

Kodning bruger jeg Dreamweaver, nogen gange Zend til PHP

skrevet 14/6 2009
teodor
210 indlæg
Grafikken bliver lavet i Photoshop CS2 og opsætning af design foregår i Notepad++

skrevet 14/6 2009
overmåge
51 indlæg
CS4 pakken til grafik. Visual Studio 08 til appliktions- og præsentationslaget.

skrevet 15/6 2009
flytteklar
4 indlæg
Grafikken og lign. laver jeg i Photoshop, derudover bruger jeg Illustrator til ikoner og lign.

Skal dog siges jeg ikke ligefrem bruger al min tid på designs, det er programmeringen der er sjov..:)

skrevet 15/6 2009
spirende vip
82 indlæg
Jeg bruger selv photoshop til grafik, logoer og lidt designs.

Til at kode med afprøver jeg lige nu nogle programemr, intype blandt andet og nogle andre.

skrevet 15/6 2009
overmåge
70 indlæg
Photoshop CS3

skrevet 15/6 2009
karsten 69
50 indlæg
Photoshop til grafikken.

Dreamweaver til alt opsætning og koding.

skrevet 15/6 2009
faglært
126 indlæg
Jeg bruger Photoshop CS4 og InDesign CS4 til design - Dreamweaver CS4 til kodning - Flash CS4 og Flex Builder 3 til Flash-udvikling.

skrevet 15/6 2009
spirende vip
44 indlæg
Jeg laver ikke designs. Men ikoner og anden grafik bliver lavet i PhotoFiltre Studio, rigtig simpelt og med nogle fede funtkioner. Jeg koder html og php i Notesblok (Notepad) :-)

skrevet 15/6 2009
spirende vip
127 indlæg
OT, sorry :-)

@ Simotho (eller andre der måske ved det),

Når jeg bruger TextMate er det muligt for mig at klikke og stille 'den blikkende streg' på hele den aktive linie i dokumentet, selvom jeg ikke har lavet mellemrum eller tabs derud til. Det driver mig til vanvid.

Ved nogen hvordan det deaktiveres? :-)

skrevet 15/6 2009
patmobil
2 indlæg
Photoshop CS2 -> design

Notepad ++ Til HTML opsætning.

skrevet 15/6 2009
karsten 69
49 indlæg
Photoshop, Fireworks til generelt design + InDesign til vektor logoer, sådan er C4D's logo ihvertfald lavet!

skrevet 15/6 2009
wannabe
25 indlæg
Ja, kan godt være jeg enten er nærig eller noget andet men jeg gider ikke betale for photoshop selvom alle roser det. Jeg bruger ganske simpelt paint, og ja det kan godt blive til noget fantastisk noget efter man er uddannet i dets fulde brug (:

skrevet 15/6 2009
wannabe
30 indlæg
Electronic, helt enig faktisk..:)

Inden jeg købte Photoshop og alt det andet gejl der, brugte jeg også Paint *pinligt pinligt*..:) Anyway, kan godt fortælle jeg er Paint-ekspert, der var engang en konkurrence om at tegne Mona Lisa i Paint, vandt den..:) Kan lige oppe den i Showcase, når jeg finder den..:D Det lignede faktisk ret godt..:P

skrevet 15/6 2009
spirende vip
82 indlæg
Photoshop - Dreamweaver Ftw!

skrevet 16/6 2009
flytteklar
1 indlæg
Photoshop til layout og dreamviewer til css'en og så notesblok til at lave det i divs osv. ;)

skrevet 16/6 2009
faglært
241 indlæg
Grafik -> Photoshop

Html, Css -> Dreamweaver

PHP, Javascript, jQuery -> Coda

skrevet 16/6 2009
flytteklar
7 indlæg

Besvar

For at kunne besvare tråde og andet godt, skal du
have en bruger. En sådan kan oprettes på vores forside.