start en tråd Pil

Hvem er du?

forum » saforum: ris & ros
skrevet 14/6 2009

Nogle forums har sådan en tråd her som sticky når de åbner...... det har saForum ikke ;D Derfor må vi jo lave det selv. Hvem er du? Bare skriv noget, jeg er nysgerrig og det er der sikkert også en masse andre der er :-) Hvor gammel er du? Hvad laver du i din dagligdag og fritid? Hvad koder du, hvor god er du osv. - SKRIIIIV :-)

Beklager kategorien - der er simpelthen ikke en kategori der hedder Off Topic - tsk, det er ikke godt nok :P

spirende vip
127 indlæg

Svar
Jeeeg... Hedder Kristoffer Holten, jeg er 17 år og går i gymnasiet.

Jeg koder HTML & CSS, og meget lidt PHP. Jeg kan rigtig godt lide at tegne i Photoshop - Dog mest når jeg keder mig i timerne :-D.

skrevet 14/6 2009
karsten 69
50 indlæg
Godt tiltag...

Jeg hedder Kim Christiansen, 23 år og arbejde på solrød annex kirkegård hvor jeg snart starter i lære som anlægsgartner. Er far til min smukke datter Ida på 16 måneder.

Jeg koder stort set intet, men bruger stortset al min tid i adobe photoshop :)

skrevet 14/6 2009
wannabe
20 indlæg
Jeg hedder Emil og jeg er 13 år gammel. Jeg bor nær Odense i en lille landsby der hedder Næsby. Jeg går på Kroggårdsskolen i 6. klasse og jeg skal i 7. efter sommerferien... ja okay, i er nok ikke torske dumme - "Jeg går i 6. og jeg skal så i 9. efter sommerferien :-)". i min fritid går jeg til drama, teatersport og badminton. Dog er alle tre ting på sommerferie lige nu :) Der er mange der ikke ved hvad teatersport er, så tjek WikiPedia: http://da.wikipedia.org/wiki/Teatersport :-)

Jeg startede med at kode HTML som 10-11 årig, kan ikke lige huske det præcistt. Ikke for at være for selvfed, men jeg er rimelig klog - på den fede måde :-) Jeg begyndte på PHP som 12 årig - tror jeg det var - og jeg er allerede godt i gang med hele websites i de to sprog - suppleret med css, som jeg kan en MEGET lille smule. Jeg kan ikke lave designs, men jeg kan alm. tekst, farve, størrelse, divs og alt det der ;D

skrevet 14/6 2009
spirende vip
127 indlæg
Hedder Simon Jensen er 18 år gammel, igang med at uddanne mig som web-integrator, scripter HTML, CSS, PHP. Synes selv jeg er okay til det men selvf. ikke god nok :).

Og så kan jeg godt lide at designe forskellige ting i photoshop :) har allerede uploadet et par designs/logo her på siden :).

Kimbert: Bogen "start på PHP5" er rigtig rigtig god og kan anbefaldes :)

skrevet 14/6 2009
teodor
210 indlæg
Jeg hedder Mads pedersen og er 14 år gammel, jeg har vel snart koder i 2 - 3 år og syntes selv det stadig går fremad med php, css, html og javascript.

Jeg laver lidt design men det bliver ikke til særlig meget, da det meste af min tid går med at færdigøre min hjemmeside.

Mahope

skrevet 14/6 2009
overmåge
70 indlæg
Jeg hedder Frederik og er 17 år gammel. Jeg har en blog, som jeg opdatere i ny og næ (ville gerne bruge meget mere tid på den end jeg gør), hvor jeg skriver om alt muligt...

Jeg beskæftiger mig også en smule med SEO, hvor jeg prøver at få bestemte artikler så højt op på ranglisten som muligt. Det er dog kun på amatørbasis, men stadigvæk meget interessant.

skrevet 14/6 2009
spirende vip
37 indlæg
Jeg hedder Alexander, 16 år. Jeg går i 1g, og arbejder med hjemmesider ved siden af. Bruger primært min tid på venner, kæresten og kodning - men der er altid plads til at spille lidt guitar. Når jeg har tid spiller jeg også spil, som WoW, Counter-Strike og Left 4 Dead.

skrevet 14/6 2009
spirende vip
44 indlæg
Jeg hedder Niels, 15 år går i 8.klasse snart 9.

Jeg laver hjemmesider i PHP, MySQL, HTML, CSS og Javascript.

Har cirka kodet i 1 år og 3 månder så er godt på vej, jeg er i gang med designs hele tiden for at blive bedere og det går den rigtigte vej.

skrevet 14/6 2009
spirende vip
38 indlæg
Godt med sådan en tråd her xD.

Jeg hedder Daniel Lomholt, er 15 år gammel, og bliver snart 16, i min fritid blogger jeg meget på min hjemmeside: Mr-Danielson.dk, øver mig på webprogrammering når jeg føler mig i humør til det, og ellers går jeg bare og slapper af.

Af programmeringssprog koder jeg HTML, lidt CSS og meget lidt PHP.

skrevet 14/6 2009
faglært
513 indlæg
Jeg hedder Christian, kommer fra Svendborg og er 15 år gammel.

Er færdig med 9. klasse nu her. Næste år skal jeg på Svendborg Gymnasium på en samfundsvidenskabelig linje.

Når jeg ikke går i skole, så er jeg sammen med venner, arbejder i Michaels Jagt og Fiskeri, er spejder og bruger meget tid på min computer.

Her går tiden med at skrive indlæg på min hjemmeside, http://christianb.dk, og så roder jeg med noget hjemmeside som jeg typisk laver for sjov skyld, eller for venner og bekendte.

Kan selv HTML, PHP, SQL, lidt Javascript og en smule CSS.

skrevet 14/6 2009
karsten 69
31 indlæg
Mit navn er Martin og jeg er 18 år gammel. De fleste husker mig nok fra Rowl, ellers touchable.dk

Jeg går pt. på handelsskolen (HHX) og skal starte på 2. år efter sommerferien. Efter handelsskolen skal jeg muligvis på Danmarks Designskole i København, eller Marbella Design Academy i Spanien. Jeg har været aktiv på internettet i ca. 5-6 år nu, hvor jeg startede ud med HTML og CSS. Nu koder jeg PHP på et lidt højere plan, nemlig OOP og gør meget brug af frameworks - CodeIgniter, jQuery, mootools osv. Jeg kan også godt lide Open Source og bruger derfor også meget tid med WordPress, hvor jeg designer temaer, koder plugins og hvad jeg ellers kan finde på. Af projekter er igang med et større CMS.. eller ja, nok nærmere et community, om det skal kodes fra bunden eller om jeg bruger WordPress har jeg endnu ikke besluttet, men det er et community for danske designere. Jeg har ikke opdateret mine egne domæner Touchable og Kliboo i flere måneder og heller ikke designet noget til dem, da jeg egentlig bare venter på, at de bliver sagt op og jeg kan få et nyt. Nå ja, også kører jeg et minifirma med en ven, Mathias Weis, hvor vi både designer og koder til folk, som nu har brug for det.

Det var vidst det..

skrevet 14/6 2009
007
209 indlæg
Tilføjelse: Som de fleste har bemærket kan jeg godt lide design og som skrevet tidligere vil jeg gerne på designerskole. De fleste vil nok tro, at det har noget med webdesign at gøre, men nej, det har det ikke - selvom jeg har lavet meget af slagsen. Det er tøjdesign, da jeg elsker fashion/mode, tøj, farver og hvad der ellers hører til. Man kan vel egentlig godt sige, at jeg er en modefanatiker.

skrevet 14/6 2009
007
209 indlæg
Martin Hansen, 36, IT-Systemudvikler og Database Administrator.

Jeg har været fuldtidsnørd i 10 år og koder især på Oracle pl/sql.

Fritiden går med at kode lidt php, mysql, javascript, ajax, html, css, .net osv osv.

Fritidsprojekterne er på hobbyplan til privat og venner, mens professionelt på jobbet kodes til større og mellemstore virksomheder.

Derudover drifter jeg min egen linux server hvor jeg hoster flere forskellige sider og domæner og tilbyder der igennem web-server, web-logning, database, mailserver. Stort set alt der hører sig til et webhotel.

Noget du vil vide, som jeg har glemt at huske, så spørg :-)

skrevet 19/6 2009
spirende vip
40 indlæg
Mit navn er Misha, jeg er 16 år gammel, og laver for det meste fraktalkunst og fotografi.

mere er der ikke.

skrevet 25/6 2009
wannabe
14 indlæg
Navnet er Wiederholt, Thomas Wiederholt :D

Jeg er 15 år gammel, og skal efter sommerferien starte med det sidste trin i folkeskolen, hvorefter jeg har planer om at skulle på HTX, og derefter på Uni, og læse til datamatiker eller noget i den retning ;)

Jeg har arbejdet med webprogrammering i en del år efterhånden. Jeg har en del projekter i gang, for tiden, de mest omfattende er nok 123login.dk og virtualbusiness.dk. Stortset alle mine projekter foregår sammen med en god ven, som en del af jeg måske kender (Thomas aka Dexo) hvor vi har lidt planer og at starte en mindre virksomhed op for dels at blive bedre til webprogrammering, men også i forhåbning af at få en lille sjat i penge tanken ;)

Jeg er vedens berømt for mit gode udseende, og min fantastiske læreevner, men de fleste af jeg kender mig nu nok fra rowl eller lign. (;

skrevet 25/6 2009
overmåge
51 indlæg
Lars Bo Thomsen,

Udvikler i PHP/MySql samt hml, css, javascript, en smule ajax og arbejder med SEO.

Seneste projekter:

PCMGeeks.dk -> Story community som har vokset 50 % ifh. til sidste måned og vi er nu over 1000 daglige besøgende (i går: 1580).

Spilcomputer.dk -> Lige fået PR3 ;) - nå men spil site hvor vi har en funktion der hedder "Læreren kommer" som i da lige selv kan prøve.

Cashback platform -> Jeg udvikler pt. en hosted cashback løsning, så hvis du skal bruge et point site så kontakter i bare :-)

skrevet 26/6 2009
flytteklar
6 indlæg
Jeg kan ikke lige se pointen i "læreren kommer", da når man klikker går kommer man til Google, men hvordan kommer man tilbage til sit spil? Klikker `tilbage`? Så går den bare tilbage den spiloversigten, men ikke ens spisession. :D Desuden kan man også bare åbne to browsere og bruge alt+tab. :)

skrevet 26/6 2009
007
209 indlæg
Tjek lige mit bud på klasse-skole-internet-surfing: skole.hyldeborg.dk

skrevet 26/6 2009
spirende vip
127 indlæg
Jeg hedder Frederik og er i skrivende stund 17 år gammel.... Jeg har lige afsluttet 10. klasse og skal til at gå i 11. klasse ( ja, jeg går på en steiner skole med 12. klasser (: ).

Hvad angår webprogrammering så foregår det i PHP og mySQL, men det er ikke så tit det sker længere.

Lige nu går meget af min fritid med at spille i en klan jeg er medlem af: [SAS] 22nd Elite Virtual Regiment, som er en klan fra 2001. Vores officielle spil er SWAT 4: TSS (Expansion Pack), og Rainbow Six: Raven Shield. Vi har otte dedikerede servere, som vi nyder stor glæde af. Nogle af spillene er af ældre dato, og andre er utroligt gamle, da vi har utrolig store krav til et spil, før det bliver vores officielle spil. Vi spiller efter realisme, og ikke efter point, "wars" osv. Vi lægger utroligt meget vægt på at kunne spille taktisk, og vi har derfor også udviklet egen SOP's. Det er en af mine helt utrolig store hobbyer, og derfor går der en del tid med det =)

Hvis du spiller en af disse spil, skal du da være mere en velkommen til at joine vores SAS Proving Ground EU, eller SAS Proving Ground US.

skrevet 29/6 2009
spirende vip
37 indlæg
Jeg hedder Mads Jørgensen - kaldes Mads Mol , er 17 år gammel og bor på Guldkysten aKa Hjerting city tæt på Esbjerg City of Fisk ..

Jeg koder HTML, CSS og en smule PHP, og ser mig selv som yderst kompetent til de to førstnævnte , og lidt mere haltende i PHP ;D

Jeg er ikke gamer og bliver det aldrig , min spilhistorik kan fortælles meget hurtigt - The Sims 2 og RollerCoaster3 ..

Nu sidder i og tænker "ARGH! HAHAHAHA! The Sims!" .. fu .. allesammen .. The Sims er fedt at bygge huse i -.-' !!!

Og jeg vil gerne være arkitekt :D

skrevet 29/6 2009
bøget bue
33 indlæg
Mol, jeg har det lidt på samme måde. Jeg er sgu ikke sådan en gamer-tinge-ling. Jeg har også spillet The Sims og Rollercoaster (2 og 3), Magnus & Myggen da jeg var mindre (det var/er skide svært, det er fyldt med gåder (ikke ironi)) og så måske lidt andet (;

skrevet 30/6 2009
spirende vip
127 indlæg
Lad nu være med at være så bange for at blive stemplet som nørd, gutter. ;)

Det er trodsalt et forum bygget omkring nogle lidt nørdede emner anyway, så der er ingen der vil være efter jer, og være så forhelvede stolte af jer selv, istedet for at undskylde med, at i heller ikke spiller så meget, men kun sidder foran computeren for at være kreative og lære noget, i kan bruge i jeres hverdag, tjene penge på, osv. som man finder på at dårlige undskyldninger for noget, der slet ikke er nogen grund til at undskylde for! :D

(Ikke at jeg anklager jer for at lyve om jeres spillevaner, men altså hvor er folk unødvendigt bange for at man skal tro, at de har det lidt sjovt engang imellem på computeren.)

Når det er sagt, så kan i jo også skrive det ind i min blå bog, for det fortæller jo stadigvæk noget om mig, selvom det er jer andre, jeg kommenterer på. Jeg har til gengæld spillet mange computerspil: Diablo 2, Starcraft, World of Warcraft, (spiller stadigvæk) Warcraft 3 (i ny og næ), og så en hel masse konsolspil samt smågejl til PC, som ikke er værd at nævne, når det kun har taget en uge at gennemføre. Alligevel kan jeg sige så meget om mig selv, at jeg ikke rigtigt spiller nogen spil lige nu (udover warcraft 3 en sjælden gang imellem), og sådan set forsøger at tjene nogle penge med dozeren her, samt bruger den til at lære kinesisk og en masse andet berigende. Det gør mig dog ikke bleg for at sige, at når jeg har tid til at spille computerspil igen, så har jeg sku også tænkt mig at gøre det, for det er sku sundt nok (no shit).

Resten må i altså grave op af min blog, hvis i så gerne vil. Tja der står heller ikke for meget, men nu er det jo heller ikke sådan, at omverdenen har brug for alverdens viden omkring mig. ;)

skrevet 30/6 2009
spirende vip
112 indlæg
#22 Fedt :D

Spiller også selv Warcraft 3 - genialt spil :D

----

Opdaterer også lige "hvem jeg er" :)

Godt med sådan en tråd her xD.

Jeg hedder Daniel Lomholt, er lige fyldt 16 år for en uges tid eller 2 siden.

I min fritid blogger jeg meget på min hjemmeside: Mr-Danielson.dk, øver mig på webprogrammering når jeg føler mig i humør til det, og ellers går jeg bare og slapper af.

Af spil spiller jeg: GTA 4, CS:S, Warcraft 3 Frozen Throne, Far Cry 2 og så et par få andre spil :D

Af programmeringssprog koder jeg HTML, lidt CSS og meget lidt PHP.

skrevet 1/7 2009
faglært
513 indlæg
Sander, jeg er overhovedet ikke bange for at blive stempletsom nørd :-) Der er bare ikke nogen af de computerspil jeg har prøvet der VIRKELIG har fanget mig. Altså jeg er familiens computernørd og de fleste ved at jeg bruger (for) meget tid foran computeren d;

skrevet 1/7 2009
spirende vip
127 indlæg
#24 Når du indrømmer, at du bruger for meget tid foran computeren, så er det jo netop din egen falliterklæring. Det gør kun, at folk bliver styrket i deres modstand mod din kultur. Computerspil eller ej.

Bare fordi minoriteter ikke er velanset i bajerkulturen, skal man sku ikke lade sig undertrykke og føle sig mindre stolt over sig selv. Det gælder skam også for "computernørder" på samme måde, som det gælder for flippere, homoseksuelle, atheister og folk med medfødte neurologiske sygdomme som aspergers, DAMP, etc.

Og computere er jo altså ikke så usunde, som folk går og bilder en ind hele tiden. Spørg evt. Martin: Jeg forestiller mig, at han har siddet temmeligt meget foran en computer igennem hans liv, og han er da ikke faldet død om endnu. ;)

(Btw: Jeg er sådan set stadigvæk on-topic. ^^)

skrevet 1/7 2009
spirende vip
112 indlæg
Sander, den første del af din besked fatter jeg nada af!!! d;

skrevet 1/7 2009
spirende vip
127 indlæg
#25 > Faktisk ekstremt fornuftigt skrevet det der ..

Og det med Martin ;D .. haha xD .. Martin har ikke brugt for meget tid foran computeren - han er blevet TIL en skide computer xD

skrevet 2/7 2009
bøget bue
33 indlæg
Joachim Ruth., 17år.

Er i lære som elektriker i øjeblikket og nok også de næste 2-3 år. I min fritid for jeg da brugt noget tid foran computeren men dog også en masse udenfor i dette gode vejr og hos venner.

Arbejder også meget med at programmere og designe hjemmeside med CSS, PHP, MYSQL og alt muligt andet lir. :D

skrevet 2/7 2009
faglært
126 indlæg
Jeg har egentlig ikke fået skrevet i denne tråd - besynderligt - jeg er ellers så aktiv her på foraet - ha ha.

Når men jeg hedder Mikkel Juhl - Skal efter sommerferien til at i 8. klasse - wow som tiden flyver - jeg tilbringer meget af min tid ved computeren -

Jeg bruger ikke rigtig computeren som en spille-konsol mere, i hvert fald ikke som jeg har gjort. Jeg bruger den mest til Internet Marketing - Som jo er fascinerende. Jeg har et par blogs:

tech - www.mikkeljuhl.com

tjen penge online - www.blogmarketing.dk

også 2 andre på autopilot - som i ikke behøver at se ;-)

Nu er Internet Marketing ikke alt hvad jeg laver - jeg er ansat (ja da, med kontrakt og det hele) på www.aXn-eSports.com, hvor jeg egentlig bare et stand-in spiller for deres trackmania nations forever team, og er php programmør - har ikke lavet hele sitet, men tilbygget en masse plugins osv. Så deres stand-in spiller, news editor og php programmør. Det er ikke rigtigt noget jeg tjener særlig meget på, men det er da lidt - jeg får en procent del af omsætningen (fra sponsorer, fordi jeg er i management).

Er du selv lidt af en spille fugl? Så kan du da blive testet og se om du har klasse for at joine-

Ikke mere historie her fra - du kan læse mere om mig - på www.mikkeljuhl.com og www.blogmarketing.dk

skrevet 3/7 2009
wannabe
23 indlæg
Hm, nu er der jo flere der er har skrevet deres hjemmeside her i tråden, så nu vil jeg lige hoppe med på vognen og være en in-sider :-) hyldeborg.dk

skrevet 3/7 2009
spirende vip
127 indlæg
Hej, jeg hedder Mikkel og jeg er 17 år gammel.

Til hverdag roder jeg med hjemmesider - primært i PHP, ASP.NET og Ruby on Rails (off course: HTML, CSS og Javascript osv.).

skrevet 3/7 2009
wannabe
26 indlæg

Besvar

For at kunne besvare tråde og andet godt, skal du
have en bruger. En sådan kan oprettes på vores forside.